Samen met de klant heb ik gekeken naar de pijnpunten van de website en naar de uitdagingen waarmee bezoekers van de website geconfronteerd werden.
De belangrijkste pijnpunten:
- Onduidelijkheid over de aard van een woning (koop of huur) en de bijbehorende locatie.
- Onvolledige informatie op de detailpagina’s van de huizen, met te veel tekst en een onoverzichtelijke presentatie.
- Bezoekers konden moeilijk de contactgegevens vinden.
Mijn doel was om een toegankelijke website te creëren die goed functioneert op mobiele apparaten, tablets en desktops. De interactie voor de bezoeker moest vloeiend zijn, zodat ze snel en gemakkelijk de benodigde informatie konden vinden.
Het resultaat was dat er duidelijke labels werden toegevoegd aan koop- en huurwoningen, met vermelding van de juiste locatie. Op de detailpagina’s van de huizen heb ik de informatie aangevuld, hiërarchie in de tekst aangebracht, iconen toegevoegd en een fotogalerij geïntegreerd. Voor de contactgegevens heb ik duidelijke Call To Action-buttons toegevoegd in het menu en onderaan de website, zodat deze gemakkelijker vindbaar waren voor de bezoekers.